Browsing Jernbanebiblioteket by Title
Now showing items 1578-1597 of 2044
-
Skriftlig spørsmål fra Rasmus Hansson (MDG) til samferdselsministeren
(Others, 2017-03-03)Nasjonal transportplan 2018-2029 må planlegge en framtidsrettet transport i tråd med Norges egne klimamål, vår avtale med EU og med Paris-avtalen. Regjeringen vil bruke 930 mrd. i transportsektoren over 12 år samtidig ... -
Skriftlig spørsmål fra Rasmus Hansson (MDG) til samferdselsministeren
(Others, 2016-10-28)Moss blir kvalt av trafikk fra Moss-Horten sambandet på riksvei 19. Fra nyttår 2017 kommer det nye forurensende dieselferger med økt kapasitet og riksvei 19 kan få ny trase og en kulvertløsning gjennom byen, samtidig som ... -
Skriftlig spørsmål fra Rasmus Hansson (MDG) til samferdselsministeren
(Others, 2017-03-03)Regjeringen vil bygge jernbanetunnel under Oslo for å øke antallet togavganger på og gjennom Østlandet, og sier det gir utsettelser av ytre InterCity, Ringeriksbanen og sammenkoblingen av Sørlandsbanen og Vestfoldbanen. Hvordan ... -
Skriftlig spørsmål fra Rasmus Hansson (MDG) til samferdselsministeren
(Others, 2015-06-26)Samferdselsetatene jobber nå med et forslag til ny Nasjonal Transportplan (NTP 2018-2027). Utredningsfasen er gjennomført, og samferdselsdepartementet sendte nylig ut retningslinjer for planfasen. Retningslinjene legger opp ... -
Skriftlig spørsmål fra Rasmus Hansson (MDG) til samferdselsministeren
(Others, 2015-01-30)For togstrekningen Ranheim-Hommelvik i Sør-Trøndelag planlegges nå elektrifisering av dagens trasé, mens det er sterke, lokale ønsker om at framtidens dobbeltspor legges til Jernbaneverkets alternativ 2.2C Indre linje, i ... -
Skriftlig spørsmål fra Rasmus Hansson (MDG) til samferdselsministeren
(Others, 2016-02-12)Hvordan har staten tenkt å sikre like konkurransevilkår for NSB og Flytoget, når NSB mister en betydelig del av sin egenkapital ved at togene overføres til et statlig materiellselskap, mens Flytoget får beholde sitt materiell? -
Skriftlig spørsmål fra Rigmor Aaserud (A) til samferdselsministeren
(Others, 2014-02-12)Dagpendlere fra Hadeland og Nittedal har i de siste dagene opplevd at halvparten av togsettene på Gjøvikbanen er ute av drift. Det har medført at opptil 16 avganger i døgnet har blitt innstilt. Gjøvikbanen er den eneste ... -
Skriftlig spørsmål fra Rigmor Aasrud (A) til samferdselsministeren
(Others, 2016-10-06)Hva vil statsråden gjøre for at pendlerne på Gjøvikbanen ikke betaler mer enn pendlere på tilsvarende strekninger og med tilsvarende reisetid for sitt månedskort? -
Skriftlig spørsmål fra Roy Steffensen (FrP) til samferdselsministeren
(Others, 2016-03-18)I Stavanger Aftenblad 17. mars roser stortingsrepresentant Tvedt Solberg (Ap) statsrådens innsats innenfor vedlikehold, men hevder: "Samtidig ligger han bak ambisjonene på mange andre områder", uten at dette forsøkes ... -
Skriftlig spørsmål fra Siri Engesæth (V) til samferdselsministeren
(Others, 2015-10-08)Vil statsråden ta initiativ til å utrede kostnader og gevinster ved å bygge et nytt vende- og hensettingsanlegg ved Asker stasjon som kan øke tog- og kollektivkapasiteten i Asker og Bærum, under og etter byggingen av en ... -
Skriftlig spørsmål fra Snorre Serigstad Valen (SV) til samferdselsministeren
(Others, 2017-03-22)Ifølge konseptvalgutredninger gjennomført av Statens vegvesen kan godstrafikken på Bergensbanen bli redusert med 60-70 prosent hvis det bygges ny og bedre rv 7, rv 52 eller E134. Regjeringen vil satse på alle disse veiene, ... -
Skriftlig spørsmål fra Stein Erik Lauvås (A) til samferdselsministeren
(Others, 2015-03-06)Hvilke tiltak har Samferdselsdepartementet iverksatt for å sørge for fortgang i arbeidet med å sikre jernbaneoverganger og har det blitt øremerket midler til dette arbeidet i 2014 og 2015, og når kan en forvente at ... -
Skriftlig spørsmål fra Stein Erik Lauvås (A) til samferdselsministeren
(Others, 2016-06-16)Ønsker statsråden å utsette byggingen av dobbeltsporet på Østfoldbanen ved å iverksette nye utredninger om trasevalg? -
Skriftlig spørsmål fra Steinar Gullvåg (A) til samferdselsministeren
(Others, 2014-05-14)Kan statsråden bidra til at Jernbaneverket ikke bruker plankapasitet og krefter på uaktuelle alternativer på strekningen Nykirke-Barkåker? -
Skriftlig spørsmål fra Sverre Myrli (A) til samferdselsministeren
(Others, 2014-02-20)Hvilke konkrete planer foreligger for Kongsvingerbanen, er det aktuelt å starte med å bygge flere kryssingsspor som etterhvert kan bli en del av sammenhengende dobbeltspor og kunne det vært aktuelt å bygge ut dobbeltspor ... -
Skriftlig spørsmål fra Sverre Myrli (A) til samferdselsministeren
(Others, 2016-09-07)I Byggeindustrien 31. august står det å lese at Jernbaneverkets prosjektorganisasjon for utbyggingen av Follobanen har avdekket flere avvik hos underleverandører. Tidligere er det avdekket lignende avvik ved Ryfast-pro ... -
Skriftlig spørsmål fra Sverre Myrli (A) til samferdselsministeren
(Others, 2016-12-02)Hvilke kriterier legges til grunn for beslutning om når på døgnet arbeidene på Kongsvingerbanen som skal iverksettes fra 2018 skal gjøres, herunder hvilke konsekvenser det får for både persontrafikk og godstrafikk om ... -
Skriftlig spørsmål fra Sverre Myrli (A) til samferdselsministeren
(Others, 2014-11-18)Hvordan vil statsråden sørge for at godstransport på jernbanen vil bli godt nok ivaretatt på hver enkelt hovedstrekning i forbindelse med Intercity-utbyggingen? -
Skriftlig spørsmål fra Sverre Myrli (A) til samferdselsministeren
(Others, 2014-02-28)Hvordan vurderer Samferdselsdepartementet innspillet fra Spikkestadbanen Pendlerforening og brevet fra ordførerne i Oppegård og Ski med forslag om justert ruteplan, og vil departementet ta initiativ til å justere ruteplanen ... -
Skriftlig spørsmål fra Sverre Myrli (A) til samferdselsministeren
(Others, 2014-02-18)Under transport- og kommunikasjonskomitéens besøk ved Alnabruterminalen 21. januar i år ble det - både fra jernbanemyndighetene og fra godstransportører og samlastere - advart mot å legge Politiets nye beredskapssenter ...