2015-2016: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 49
-
Skriftlig spørsmål fra Abid Q. Raja (V) til samferdselsministeren
(Others, 2015-11-06)Hvordan vil statsråden sikre at samarbeidet mellom Ruter og NSB kan fortsette på en måte som er økonomisk gunstig for begge parter, og dermed gir et best mulig tilbud til passasjerene? -
Skriftlig spørsmål fra Abid Q. Raja (V) til samferdselsministeren
(Others, 2016-02-03)Hva gjør statsråden konkret for å sikre fremdrift for Fornebubanen, og følge opp Statsministerens initiativ fra valgkampen? -
Skriftlig spørsmål fra Sverre Myrli (A) til samferdselsministeren
(Others, 2016-03-31)Vil samferdselsministeren medvirke til at det kan bygges et nytt stoppested på Kongsvingerbanen til erstatning for dagens Auli og Rånåsfoss stoppesteder, og hvordan vurderer han Jernbaneverkets tids- og pengebruk i saken ... -
Skriftlig spørsmål fra Knut Storberget (A) til samferdselsministeren
(Others, 2016-05-06)Ifm reguleringsplanarbeidet i Stange Sør, Hedmark, og kommunedelplanarbeidet Stange Nord aktualiseres utnytting av nedlagt jernbanegrunn ifm omlegging av jernbanetrasé. Det ser ut til at Jernbaneverket i strid med ... -
Skriftlig spørsmål fra Trygve Slagsvold Vedum (Sp) til samferdselsministeren
(Others, 2016-03-03)Vil statsråden sørge for at hans underliggende etater som Jernbaneverket endrer praksis i tråd med Stortingets vedtak om mindre nedbygging av matjord slik at det i dette konkrete tilfellet bygges en kulvert for å sikre ... -
Skriftlig spørsmål fra Eirik Sivertsen (A) til samferdselsministeren
(Others, 2016-03-04)Hvilke kontrakter og med hvilke beløp inngår i grunnlaget som viser at 90,5 prosent av alle investeringskontrakter er gått til norske selskap og hvilke kontrakter (med beløp) er tildelt på Follobanen i samme periode? -
Skriftlig spørsmål fra Line Henriette Hjemdal (KrF) til samferdselsministeren
(Others, 2016-01-19)Stortinget vedtok før jul en jordvernstrategi med målsetting om at det innen 2020 skal omdisponeres under 4000 dekar matjord årlig. Hvilke konsekvenser vil dette ha for det planlagte dobbeltsporet for jernbane mellom ... -
Skriftlig spørsmål fra Karianne O. Tung (A) til samferdselsministeren
(Others, 2016-02-09)Holder samferdselsministeren fortsatt fast på vedtatt politikk om elektrifisering av Trønder- og Meråkerbanen slik det er slått fast i gjeldende Nasjonal transportplan, og kan samferdselsministeren bekrefte at ... -
Skriftlig spørsmål fra Janne Sjelmo Nordås (Sp) til samferdselsministeren
(Others, 2016-01-29)I sitt svar på spørsmål til skriftlig besvarelse nr. 429 fra stortingsrepresentant Geir Pollestad skriver finansministeren at det er bevilget 480 mill. kroner til vedlikehold og fornying av jernbanen, 340 mill. kroner ... -
Skriftlig spørsmål fra Mazyar Keshvari (FrP) til samferdselsministeren
(Others, 2016-05-18)Vil statsråden ta Follobanen-prosjektets påvirkningen på Åslandprosjektet i ettersyn, og bidra til å bringe klarhet i spørsmål knyttet til virkningen av den planlagte deponering av steinmasser fra tunnelprosjektet? -
Tilleggsbevilgninger og omprioriteringer i statsbudsjettet 2016
(Others, 2016-05-11) -
Nokre saker om luftfart, veg, særskilde transporttiltak og jernbane
(Others, 2016-05-11) -
Skriftlig spørsmål fra Janne Sjelmo Nordås (Sp) til samferdselsministeren
(Others, 2016-04-15)Det er framleis utfordringar med å få gods over frå veg til jarnbane. Me har registrert at det går mot ei løysing med godsterminal sør for Trondheim, og spør difor kva som er status i den saka per dags dato? -
Skriftlig spørsmål fra Ib Thomsen (FrP) til samferdselsministeren
(Others, 2015-12-02)Er det ikke naturlig at godstogene kjører vestover fra Oslo, nå som Samferdselsdepartementet besluttet anleggsstart for Ringriksbanen? -
Skriftlig spørsmål fra Trygve Slagsvold Vedum (Sp) til samferdselsministeren
(Others, 2016-02-10)Støtter du den planlagte nedleggelsen av togledersentralen på Hamar og fire andre kontorsteder for å flytte virksomheten til Oslo, Bergen og Trondheim? -
Skriftlig spørsmål fra Rasmus Hansson (MDG) til samferdselsministeren
(Others, 2016-02-12)Hvordan har staten tenkt å sikre like konkurransevilkår for NSB og Flytoget, når NSB mister en betydelig del av sin egenkapital ved at togene overføres til et statlig materiellselskap, mens Flytoget får beholde sitt materiell? -
Skriftlig spørsmål fra Karin Andersen (SV) til samferdselsministeren
(Others, 2015-10-26) -
Skriftlig spørsmål fra Else-May Botten (A) til samferdselsministeren
(Others, 2016-03-02)Cargolink innstiller fra 18.3.16 all godstogvirksomhet i Norge. I en pressemelding 18.2.16 skriver det svenske godsselskapet Green Cargo AB at de ønsker å ekspandere i Norge og øke sin virksomhet fra det tidspunkt Cargolink ... -
Skriftlig spørsmål fra Abid Q. Raja (V) til samferdselsministeren
(Others, 2016-01-08)Etter gjenåpningen av Høvik stasjon har det blitt mange forsinkelser av lokaltogene mellom Lillestrøm og Spikkestad, særlig i rush-tidene. Hva vil statsråden gjøre for at reisetiden på Spikkestadbanen skal bli forutsigbar ... -
Endringar i statsbudsjettet 2015 under Samferdselsdepartementet
(Others, 2015-11-20)