Blar i Stortingsforhandlinger på tittel
Viser treff 145-164 av 204
-
Skriftlig spørsmål fra Per Olaf Lundteigen (Sp) til samferdselsministeren
(Others, 2016-03-03)Strekningen Kongsberg-Flesberg på Numedalsbanen opprustes for godstrafikk. Arbeidet har pågått over flere år, og er avgjørende for å bedre lønnsomheten ved det store sagbruket Moelven Numedal. Arbeidet skulle vært ... -
Skriftlig spørsmål fra Per Olaf Lundteigen (Sp) til samferdselsministeren
(Others, 2017-01-18)Hvorfor ønsker ikke statsråden å gjennomføre en ekstern kvalitetssikring av utredningen, noe som er viktig for å få en nødvendig, rask framdrift i saken? -
Skriftlig spørsmål fra Per Olaf Lundteigen (Sp) til samferdselsministeren
(Others, 2017-03-13)Kan statsråden legge frem tall på antall reisende fra Steinberg stasjon per måned siden november 2015? -
Skriftlig spørsmål fra Per Olaf Lundteigen (Sp) til samferdselsministeren
(Others, 2017-08-25)Vil statsråden gjenåpne Hallenskog stasjon i Asker kommune som en prøveordning i 1 år? -
Skriftlig spørsmål fra Per Olaf Lundteigen (Sp) til samferdselsministeren
(Others, 2017-06-30)Kan statsråden si hvorfor og på hvilket juridisk grunnlag dimensjoneringsgrunnlaget og kostnadsestimatene for dobbeltspor Gulskogen- Kongsberg ikke kan utleveres til interessegruppene, slik de har bedt om og som det ... -
Skriftlig spørsmål fra Per Olaf Lundteigen (Sp) til samferdselsministeren
(Others, 2016-09-05)På strekningen Gulskogen – Kongsberg er lokaltogtrafikken viktigst. Befolkning og folkevalgte i Øvre og Nedre Eiker forutsetter at en utbedring / ny trasé mellom Gulskogen og Hokksund medfører at lokaltogene stopper på ... -
Skriftlig spørsmål fra Rasmus Hansson (MDG) til samferdselsministeren
(Others, 2014-10-24)For å realisere ideen om lyntog til Sverige, trengs nå en grundig utredning av alternative traseer som kan sees i sammenheng med planene for den svenske jernbanen for både person- og godstransport. Vi trenger en ... -
Skriftlig spørsmål fra Rasmus Hansson (MDG) til samferdselsministeren
(Others, 2015-02-09)Jernbaneverket skal starte arbeidet med å regulere trasé for nytt dobbeltspor mellom Eidsvoll og Minnesund. Et forslag som Jernbaneverket har trukket tilbake, ville gitt store inngrep blant annet gjennom fuglefredningsområder ... -
Skriftlig spørsmål fra Rasmus Hansson (MDG) til samferdselsministeren
(Others, 2015-12-16)Regelverket pålegger i dag støyskjerming ved nyanlegg og større vedlikeholdsprosjekter innenfor en reguleringsplan, men ikke utenfor reguleringsområdet, selv om trafikken øker betydelig. Et eksempel er den oppgraderte ... -
Skriftlig spørsmål fra Rasmus Hansson (MDG) til samferdselsministeren
(Others, 2017-03-03)Nasjonal transportplan 2018-2029 må planlegge en framtidsrettet transport i tråd med Norges egne klimamål, vår avtale med EU og med Paris-avtalen. Regjeringen vil bruke 930 mrd. i transportsektoren over 12 år samtidig ... -
Skriftlig spørsmål fra Rasmus Hansson (MDG) til samferdselsministeren
(Others, 2016-10-28)Moss blir kvalt av trafikk fra Moss-Horten sambandet på riksvei 19. Fra nyttår 2017 kommer det nye forurensende dieselferger med økt kapasitet og riksvei 19 kan få ny trase og en kulvertløsning gjennom byen, samtidig som ... -
Skriftlig spørsmål fra Rasmus Hansson (MDG) til samferdselsministeren
(Others, 2017-03-03)Regjeringen vil bygge jernbanetunnel under Oslo for å øke antallet togavganger på og gjennom Østlandet, og sier det gir utsettelser av ytre InterCity, Ringeriksbanen og sammenkoblingen av Sørlandsbanen og Vestfoldbanen. Hvordan ... -
Skriftlig spørsmål fra Rasmus Hansson (MDG) til samferdselsministeren
(Others, 2015-06-26)Samferdselsetatene jobber nå med et forslag til ny Nasjonal Transportplan (NTP 2018-2027). Utredningsfasen er gjennomført, og samferdselsdepartementet sendte nylig ut retningslinjer for planfasen. Retningslinjene legger opp ... -
Skriftlig spørsmål fra Rasmus Hansson (MDG) til samferdselsministeren
(Others, 2015-01-30)For togstrekningen Ranheim-Hommelvik i Sør-Trøndelag planlegges nå elektrifisering av dagens trasé, mens det er sterke, lokale ønsker om at framtidens dobbeltspor legges til Jernbaneverkets alternativ 2.2C Indre linje, i ... -
Skriftlig spørsmål fra Rasmus Hansson (MDG) til samferdselsministeren
(Others, 2016-02-12)Hvordan har staten tenkt å sikre like konkurransevilkår for NSB og Flytoget, når NSB mister en betydelig del av sin egenkapital ved at togene overføres til et statlig materiellselskap, mens Flytoget får beholde sitt materiell? -
Skriftlig spørsmål fra Rigmor Aaserud (A) til samferdselsministeren
(Others, 2014-02-12)Dagpendlere fra Hadeland og Nittedal har i de siste dagene opplevd at halvparten av togsettene på Gjøvikbanen er ute av drift. Det har medført at opptil 16 avganger i døgnet har blitt innstilt. Gjøvikbanen er den eneste ... -
Skriftlig spørsmål fra Rigmor Aasrud (A) til samferdselsministeren
(Others, 2016-10-06)Hva vil statsråden gjøre for at pendlerne på Gjøvikbanen ikke betaler mer enn pendlere på tilsvarende strekninger og med tilsvarende reisetid for sitt månedskort? -
Skriftlig spørsmål fra Roy Steffensen (FrP) til samferdselsministeren
(Others, 2016-03-18)I Stavanger Aftenblad 17. mars roser stortingsrepresentant Tvedt Solberg (Ap) statsrådens innsats innenfor vedlikehold, men hevder: "Samtidig ligger han bak ambisjonene på mange andre områder", uten at dette forsøkes ... -
Skriftlig spørsmål fra Siri Engesæth (V) til samferdselsministeren
(Others, 2015-10-08)Vil statsråden ta initiativ til å utrede kostnader og gevinster ved å bygge et nytt vende- og hensettingsanlegg ved Asker stasjon som kan øke tog- og kollektivkapasiteten i Asker og Bærum, under og etter byggingen av en ... -
Skriftlig spørsmål fra Snorre Serigstad Valen (SV) til samferdselsministeren
(Others, 2017-03-22)Ifølge konseptvalgutredninger gjennomført av Statens vegvesen kan godstrafikken på Bergensbanen bli redusert med 60-70 prosent hvis det bygges ny og bedre rv 7, rv 52 eller E134. Regjeringen vil satse på alle disse veiene, ...